استراکچر سوله
نوشته شده توسط : احمدی

برای ساخت سوله بایدبه اول استراکچر سوله یا سازه فلزی سوله دقت کرد که طبق نقشه طراحی شده سوله برای آن برنامه ریزی واجرا انجام می شود. این نوع سازه در سوله های صنعتی ، سوله های معدن ،نفت وگاز وپتروشیمی ،

استراکچر

سازه فلزی یکی از عناصر اصلی ساخت سوله می باشد که برای نصب ساندویچ پانل که شامل ساندویچ پانل سقفی وساندویچ پانل دیواری می شود باید بسیار دقت شودکه این سازه تحمل نیروها ووزن ها و انتقال آن را داشته باشد برای اتصال اسکلت از انواع اتصالات جوشی ، پرچی، ویا پیچ می باشد .بسته به نوع اتصالات طرح شده و کنترل های مربوطه برروی آن انجام می گیرد.
سازه فلزی سوله در پروژهایی به صورت مثلثی یا خرپا است که اجزای آن مستقیم وبدون انحنا و اتصال اجزا آن باید به وسیله لولا باشد. از پر کاربرد ترین سازه های فلزی سوله سازه های خرپایی هستند که در محیط مسقف با مساحت زیاد به کار می رود امکان ایجاد فضای مسقف بزرگ بدون ستون وسط را هماهنگ می کند . باید دقت وسرعت در سازه سوله بصورت پیچ و مهره وجوشی در محل پروژه و در کارخانه بسیار زیاد باشد تا کیفیت سازه بسیار زیاد شود.

ساخت استراکچر سوله فولادی

استراکچر فولادی با توجه به نوع کاربری سوله نیز قابل نصب است. فولاد از احیا شدن سنگ آهن و اکسیژن وکک در کوره های بلند با حرارت بالا تولید می شود. فولاد مشخصات وکاربری خاص خود را دارد و دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله می توان به خاصیت خمش وشکل پذیری آن اشاره کرد.خاصیت فنری وجهندگی دارد . خاصیت چقرمگی و خاصیت سختی استاتیکی و دینامیکی و مقاومت نسبتا بالای دارد. جوش پذیر است و امکان استفاده از ضایعات آن وجود داردوسازه ای آن دونوع می باشد سازه های قاب بندی شده و سازه های معلق و سازهای پوسته ای که معمولا از سازهای قاب بندی شده در ساخت سوله استفاده می شود چون به عنوان قاب در مقابل انتقال بارهای مرده و بار زنده وزلزله و برف از سازه به پی می باشد وپایداری کلی سازه را حفظ می کند. سوله های تولیدی می تواند .

 

ابعاد استراکچر سوله

با استراکچرهای متفاوت با دهنه 12تا45متر و ارتفاع وطول نسبت به نقشه سوله متفاوت می باشد و با قابلیت نصب چرثقیل است و سوله های اجرای سریع وسبک با دهنه 10 متر ،سوله های تخصصی با کاربری ویژه و... ،که مهندسی استراکچر سوله بسیار مهم است ..انواع سوله واسکلت بندی آن با توجه به نقشه وپیش بینی تمامی عواملی که باید مقاومت سوله را نسبت به کاربری آن بالابرد انجام می شود.
بدیهی است که استفاده از پیچ ومهره وسایر ابزار ولوازم واتصالات ستون ها به صورت استاندار و رنگ آمیزی علمی و زنگ زدایی از ستونها و نصب و کارگذاری صحیح اجزا ، فاقد کارآیی واستحکام لازم خواهند بود و استفاده از ساندویچ پانل در سقف و دیوار سوله بسیار مهم است  که توان از ساندویچ پانل دیواری  ازنوع ساندویچ پانل آلوزینک که در آن از ورق آلوزینک با خصوصیات ومزایای خاص خود است .ساندویچ پانل گالوانیزه که در آن از ورق گالوانیزه استفاده می شود و ساندویچ پانل پلی یورتان  که از عایق پلی یورتان یکی از بهترین عایق ها برای ساخت سوله وعایق بندی آن می تواند باشد والبته می توان از عایق پشم سنگ نیز استفاده کرد در مواقعی که کاربری سوله برای سوله هایی مانند پرورش گل وگیاه وشیلات و سوله های ورزشی و استخرهای سرپوشیده می باشد می توان از ساندویچ پانل پلی کربنات و ساندویچ پانل شیشه ای نیز استفاده کرد .

اجزا ء سوله :

اجزاء سوله شامل :سگراد یا میله مهار ، سینه بند ، وال پست، استرات، پرلین یا لاپه،سینه بند، پیچ ومهره وسایبان وبادبند ،رفتریا تیرهای عرضی ،تیرهای مورب قابهای شیبدار فلزی. طراحی تیرحمال جرثقیل ، طراحی لاپه ها به کمک نرم افزار ارائه طراحی با حداقل دورریزورق ،طراحی اتصلات و بیس پلیت برای سوله ، بارگذاری جانبی سوله شامل بار باد وزلزله ، نحوه کنترل جرثقیل .

 

برای اطلاع بیشتر از قیمت ساندویچ پانل ، ساندویچ پانل سقفی   و ... به ادرس سایت  http://panelmammutco.com مراجعه کنید.

 





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل ، ساندویچ پانل دیواری ، ساندویچ پانل سقفی ، قیمت ساندویچ پانل ، نصب ساندویچ پانل ، انواع ساندویچ پانل ، کابرد ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: